wtorek, 5 czerwca 2012

Obiad na trzy pizze ;)

Uwielbiam wyżywać się kulinarnie. Na kimś, nie na sobie. Każdy kolega M., który wpadnie go odwiedzić dostanie zawsze jakiś obiad, a ja jestem zadowolona :). Dziś nas się namnożyło, ponieważ jeszcze do mnie wpadły dziewczyny. Nakarmiłam ich wszystkich pizzą na włoskim cieście :)



Przygotowanie: 30 minut,
Pieczenie: ok. 20 minut,
Dojrzewanie ciasta: 24h

Składniki: 

( na 3 placki o średnicy 27 cm )
- biały sos do pizzy ( przepis poniżej ),
- parę pieczarek pokrojonych w plastry i trochę podsmażonych,
- 6 plasterków boczku wędzonego, pokrojonego,
- szynka parmeńska, szwarcwaldzka,
- kawałek pokrojonej, zielonej papryki,
- papryczka chilli,
- salami,
- pokrojona czerwona cebula,
- 25 dkg sera ( najlepiej mozzarelli, szukałam, nie było, kupiłam pizzarellę... ).

Wykonanie:











  1. Dzień wcześniej przygotowujemy ciasto.
  2. Przygotowujemy składniki.
  3. Placek smarujemy sosem, posypujemy serem, układamy składniki i posypujemy serem
  4. Pieczemy ok. 20 min w 250 stopniach.

Biały sos:

- mały kubek śmietany 18%, 2 ząbki czosnku, łyżka oregano, łyżka pieprzu.

Wszystko mieszamy i gotowe :)




Smacznego !
K.




3 komentarze:

  1. Piękne, co to za naczynia w których układałaś ciasto? pozdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.zenker-backformen.de/index.php?id=11&k_id=4&L=5 - Set for the Pizza baker, four pieces

      Jakiś czas temu w lidlu dorwałam te blachy. Można piec 4 pizze jednocześnie, jednak te dwie w środku są niedopieczone, więc używam pojedynczo. Ale są idealne :)

      Usuń
  2. Jak dla mnie magia! :) Super przepis
    ______________
    Dyrektor Pizzeria Zgorzelec

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :*