wtorek, 11 września 2012

Pieczona kaczka nadziewana jabłkami i żurawiną

Na początku chciałam pokombinować, kaczkę nadziać dynią, kurkami i innymi rzeczami. Jednak pozostałam przy klasyce. Kaczka wyszła bardzo smaczna, soczysta. Na pewno wrócę nie raz do tego dania :)



Przygotowanie: ok. 2,5 godziny + marynowanie




Składniki:

- kaczka ( 1,5 - 2 kg ),

marynata:
- 2 łyżki oleju z pestek winogron,
- 2 łyżki miodu,
- sok z połowy cytryny,
- 1,5 łyżeczki majeranku,
- 1 łyżeczka estragonu,
- 1 łyżeczka cząbru,
- sól, pieprz,

nadzienie:
- 2 twarde, kwaśne jabłka,
- 2 łyżki suszonej żurawiny,
- 2 łyżki soku z cytryny,
- łyżeczka miodu.

Przygotowanie:


  1. Kaczkę myjemy i usuwamy pozostałości po piórkach. Przyda się pęseta :). Piersi luzujemy ( hmmm, dziwnie to brzmi:P )
  2. Składniki marynaty mieszamy i nacieramy kaczkę z zewnątrz i w środku. Odkładamy do lodówki na minimum 30 minut, ale może to być też cała noc.
  3. Nastawiamy piekarnik na 180 stopni.
  4. Jabłka kroimy w ćwiartki, wycinamy gniazda nasienne. Mieszamy z żurawiną, sokiem z cytryny i miodem.
  5. Nadziewamy kaczkę, po czym wkładamy ją do rękawa do pieczenia ( albo do brytfanki ).
  6. Pieczemy 1,5 godziny po czym rozcinamy lub zdejmujemy rękaw i pieczemy jeszcze 30 minut podlewając kaczkę wytopionym tłuszczem.
  7. Podajemy z czym mamy ochotę, ja akurat podałam kaczkę z karmelizowaną marchewką :)

Smacznego :)
K.


1 komentarz:

  1. Niezła porcyjka, ledwo się na talerzu mieści ;) Smakowita kaczka, żałuję, że przegapiłem i nie kupiłem jej w końcu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :*