czwartek, 24 maja 2012

Pancakes z borówkami

Fajny, szybki obiadek lub śniadanie. Użyłam mrożonych borówek, nie ma aktualnie sezonu na świeże.

Czas przygotowania: 5 minut,
Czas smażenia: ok. 10 minut

Składniki:

suche:
- 200 g mąki pszennej,
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 2 łyżki cukru,
- odrobina soli,
mokre:
- 200 ml maślanki lub mleka,
- łyżka roztopionego masła,
- 2 duże jajka ( ja akurat miałam z podwójnym żółtkiem).

Wykonanie:








  1. W jednej misce pomieszać suche składniki, w drugiej mokre.
  2. Suche składniki wsypujemy do mokrych i mieszamy ( tylko do połączenia składników, grudki mają zostać). Dosypujemy borówki.
  3. Smażymy na małej ilości masła ( ja użyłam za dużo, fajniejsze wychodzą prawie z suchej patelni ) nakładając po parę łyżek ciasta ( ja wykładałam 2 łyżki ). Jak pojawią się pęcherzyki na cieście to dopiero przekładamy na drugą stronę.
Podawać z cukrem pudrem lub tradycyjnie z syropem klonowym.
Jeśli zrobimy pancakes'y bez borówek to możemy podawać z czymkolwiek: dżemem, miodem.

Smacznego:)
K.

1 komentarz:

Dziękuję za wszystkie komentarze :*