poniedziałek, 21 maja 2012

Banalny sernik:)

Ładny, dobry i prosty. Nie może nie wyjść :)

Czas przygotowania: 30 minut,
Czas pieczenia: 60 minut

Spód:

Składniki:


- 3 paczki ( po 65g każda ) herbatników,
- 100 g masła,
- 3 łyżeczki brązowego cukru,
- łyżka waniliowego ( lub innego ) syropu do kawy.

Wykonanie:






  1. Masło rozpuszczamy z brązowym cukrem,
  2. Herbatniki kruszymy w misce, następnie rozdrabniamy tłuczkiem bądź wałkiem na jak najmniejsze kawałeczki.
  3. Masło z cukrem wlewamy do herbatników, dolewamy syrop i mieszamy. Wsypujemy do tortownicy (średnica. 23 cm) wyłożonej papierem do pieczenia.

Masa serowa:


Składniki:

- 0,5 kg twarogu mielonego,
- 2 duże jajka,
- 1/3 szklanki cukru,
- tabliczka białej czekolady ( do rozpuszczenia ),
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej i 2 łyżki pszennej,
- ekstrakt z wanilii ( 1 łyżka ) lub aromat waniliowy ( 0,5 łyżki ),
- sok z połowy cytryny ( można też dodać startą skórkę ),
- truskawki i maliny do dekoracji.

Wykonanie:




  1. Rozpuszczamy czekoladę ( w rondelku, mikrofali, kąpieli wodnej ).
  2. Wszystkie składniki umieszczamy w misce i miksujemy.
  3. Wykładamy do tortownicy.
  4. Dekorujemy owocami ( u mnie świeże truskawki i mrożone maliny).
  5. Pieczemy godzinę w temperaturze 180 stopni.
  6. Po wystudzeniu wkładamy na noc do lodówki.
Sernik można też wykończyć musem z truskawek i malin. Należy je podgrzać w rondelku razem z dwoma łyżkami cukru. Zmiksować i dodać łyżkę mąki ziemniaczanej. Przed pieczeniem wyłożyć na masę serową.

Smacznego :)
K.


2 komentarze:

  1. Sernik to jedyne ciasto jakie je mój mąż, więc przepisów wypróbowałam wiele, ale nie wszystkie, Twój zrobię na weekend, ja używam twarożka sernikowego Pilos z Lidla, jest pyszny i w dobrej cenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie tego serka użyłam :). Wcześniej robiłam z dr oetkera i nie wyszło najlepiej. Pilos ma bardzo dobre produkty :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :*