wtorek, 22 stycznia 2013

Subiektywnie o zakupach przez internet


Osobiście za tym nie przepadam. Lubię sama obejrzeć towar, który chcę nabyć. Wybrać idealne wg mnie warzywa, ser czy mięso. Nic tego nie zastąpi.
Czasem jednak się nie da. Choroba, nawał obowiązków czy małe dziecko. Wiele kobiet - w tym ja, woli zrobić zakupy samodzielnie niż wysyłać po nie Mężczyznę. Chyba mam to po Mamie ;)

Ostatnio parę razy byłam zmuszona do zrobienia zakupów w sieci. Przedstawię dziś swoje porównanie.
Niektóre zakupy nie doszły do skutku poprzez brak asortymentu. Za każdym razem kupowałam: mięso, wędlinę, owoce, warzywa, nabiał, mąki itp. Lokalizacja: Warszawa - Zacisze ( dzielnica Targówek ).





+:

- szybkie dostawy,
- pierwsza dostawa gratis,
- dość szeroki asortyment,
- świeże mięso,
- udało się kupić mąkę żytnią ( ważny dla mnie aspekt - piekę chleb ),
- ceny optymalne,
- możliwość płatności gotówką.

-:

- strona nie jest intuicyjna w obsłudze,
- słabe pakowanie - w cienkie, rozwalające się siatki. Jeśli chcemy papierowe torby w kartonach - musimy dopłacić,
- słabe warzywa,
- brak możliwości płatności przelewem.

- częste dostawy,
- od pewnej kwoty dostawy bezpłatne,
- bardzo dużo zniżkowych voucherów ( regularnie na maila ),
- bardzo duży asortyment,
- sporo eko produktów,
- płatność przelewem, kartą, gotówką,
- przejrzysta strona,
- punktualność dostawców

-:

- niektóre produkty są sporo droższe ( np. mięso ).

Update [15.02.2013]: Jestem świeżo po zakupach we Frisco. Wybrałam ten sklep ze względu na eko produkty. Jestem bardzo zadowolona.Warzywa świeże, pachnące i jędrne. Nabiał/wędlina itp. - odległe daty. Bardzo duży asortyment. Dużo produktów dla alergików. Przy wyszukiwaniu możemy oznaczyć, że szukamy np. tylko produktów bezglutenowych.

+:

- dość spory asortyment,
- przyjemne ceny,
- są mąki chlebowe,
- płatność online oraz kartą.

-:

- dostawa zawsze płatna 20 zł - niezależnie od kwoty zakupów,
- mały wybór mięs,
- kłopotliwa w użyciu strona.

Zakupy niestety nie doszły do skutku ze względu na mięso.

- przyjemna, przejrzysta strona,
- bardzo duży asortyment,
- tania dostawa: od 3 zł do 10 zł,

-:

- brak płatności online,
- spory czas oczekiwania na zakupy.

Dwukrotnie chciałam zrobić zakupy w sklepie online Tesco, jednak oczekiwanie na zakupy 2 dni to trochę za długo, gdy lodówka jest pusta.

[UPDATE 28.01.2013] - zakupy z tesco własnie zostały przywiezione. Zamawiałam w piątek 25.01 - dziś był pierwszy dostępny termin. Kierowca miał być między 18 a 20. Przyjechał o 21.30. Telefon z tesco, że kierowca się spóźni dostałam o 20.55. Produkty, których nie było zostały wymienione zgodnie z wolą i ochotą osób z dyspozytorni - na dużo droższe. Nie polecam, więcej zakupów tu nie zrobię. Na pytanie czy nie mogą dzwonić, jeśli jakiegoś produktu nie ma w magazynie, odpowiedź była: "nie, przecież kto by obdzwonił tyle osób". W Almie dzwonią...

+:

- dość przyjemna strona,
- sporo rabatów ( aktualnie 15zł do pierwszych zakupów ),
- możliwość wyboru sposobu pakowania,
- bardzo świeże wędliny, sery, warzywa i owoce,
- dość przystępne ceny,
- darmowe dostawy przy wydaniu danej kwoty,
- płatności online i kartą,

-:

- rozmrożone mięso ( może tylko raz mi się tak trafiło ),
- brak mąki chlebowej :(.

Raz mnie to mięso zraziło, jednak wędliny były świeże i pachnące. Można wybrać czy chcemy w kawałku czy pokrojone.
Produkty miały długą datę ważności. Warzywa były świeże i jędrne.

Podsumowanie:


Póki co Alma24 i frisco.pl wygrywają w moim porównaniu. Zakupy robi się sprawnie, miło i przyjemnie. Dostawy są bardzo szybko dostępne i przeważnie nie trzeba za nie płacić. Ceny są przystępne, nie płaci się dodatkowo za opakowanie. Z czystym sumieniem mogę polecić :).

Na bieżąco, przy testowaniu nowych sklepów będę upgrade'ować to zestawienie.

Pozdrawiam
K.


5 komentarzy:

  1. Ja też robię zakupy tylko w Almie:)Co do Tesco jak najbardziej się zgadzam:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę w tesco aż tyle się czeka? To jakiś totalny niewypał w takim razie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi tak się zdarzyło :/. Będą kolejne podejścia, ponieważ asortyment mają bardzo duży i warto spróbować.

      Usuń
  3. Bardzo fajne zestawienie! Jeszcze nigdy nie robiłam zakupów spożywczych przez internet, ale pewnie kiedyś przyjdzie ten moment ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A sprawdzałyście porównywarkę produktów spożywczych Kwit.pl ? Można sprawdzić, w którym sklepie (te wymienione w notce) dane produkty są najtańsze. Dla mnie to super opcja! No i mogę sobie Kwita zainstalować na telefonie, i skanować kody kreskowe. Polecam Wam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :*