piątek, 25 stycznia 2013

Błyskawiczne mini bułeczki

Wczoraj napiłam się trochę wina, zapominając, że nie mogę pić wina jeśli chcę żyć dnia następnego. Poszłam do kuchni zrobić sobie śniadanie i kompletnie nie miałam ochoty na chleb z boczkiem mojego Mężczyzny. Przypomniałam sobie o przepisie Luizy z bloga aaaledobre i szybko przygotowałam te bułeczki. Rzeczywiście są ekspresowe. Zrobiłam z połowy porcji, czego żałuję, ponieważ są świetne :)



Składniki:

- 300 g mąki pszennej,
- 60 g świeżych drożdży,
- ok. 160 ml ciepłej wody,
- łyżka soli.

Wykonanie:

  1. Wszystkie składniki połączyć i zagnieść elastyczne, gładkie ciasto.
  2. Uformować kulkę, włożyć do miski, przykryć ściereczką i odstawić na ok. 20 minut w ciepłe miejsce.
  3. Po tym czasie włączyć piekarnik i nastawić na 220 stopni.
  4. Ciasto raz jeszcze wyrobić. 
  5. Dłonie oprószyć mąką i formować bułeczki. Układać je w odstępach na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
  6. Można nożem naciąć krzyżyk, lub czymś posypać bułeczki.
  7. Piec ok. 15 minut.
Smacznego :)
K.

5 komentarzy:

  1. Wyglądają pysznie:) Przepis wykorzystam jutro na śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakże mi miło! U mnie wyrasta kolejna porcja na jutro ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ekspresowe to koniecznie do wypróbowania. Wyglądają pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne :) Idealnie okrąglutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaciekawiły mnie Twoje przepisy, dlatego będę tu częściej zaglądała :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :*