niedziela, 20 stycznia 2013

Cynamonowe ciasto drożdżowe

Planem na weekend były pączki. Jednak po weekendowym goszczeniu paru kumlpi Męża jakoś wyczerpały się składniki ;). W lodówce zostało jedno jajko :)
Zrobiłam więc to ciasto. Bardzo proste w przygotowaniu, składników dużo też nie trzeba;)



Składniki:


- 120 ml letniego mleka,
- 15 g świeżych drożdży,
- 1 łyżka cukru,

- 1 żółtko,
- 300 g mąki pszennej,
- 30 g rozpuszczonego masła,
- łyżeczka soli,

nadzienie:
- 50 g miękkiego masła,
- 5 łyżek cukru,
- 3 łyżki cynamonu.

Wykonanie:


  1. W kubku ucieramy drożdże z cukrem. Zalewamy letnim mlekiem, mieszamy i odstawiamy na 15 minut.
  2. W misce umieszczamy żółtko, mąkę, rozpuszczone masło i sól. Wlewamy rozczyn drożdżowy i wyrabiamy ciasto.
  3. Formujemy kulę. Zostawiamy w misce, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na około godzinę - do podwojenia objętości.
  4. Miękkie masło mieszamy z cukrem i cynamonem do równomiernego wymieszania składników.
  5. Piekarnik nagrzewamy na temp. 200 stopni.
  6. Stolnicę posypujemy mąką.
  7. Wyrośnięte ciasto wałkujemy do uzyskania owalu o grubości około 1 cm.
  8. Ciasto smarujemy masłem z cukrem i cynamonem i zwijamy w rulon.
  9. Zwinięte ciasto przecinamy nożem ( jedną końcówkę zostawiamy ).
  10. Ciasto zawijamy jak warkocz i układamy w kształt koła. 
  11. Blachę wykładamy papierem do pieczenia, przekładamy na nią ciasto.
  12. Opcjonalnie posypujemy cukrem pomieszanym z cynamonem.
  13. Pieczemy 40 minut, po czym zmniejszały temperaturę do 180 stopni i dopiekamy jeszcze około 10 minut.
Gotowe!
Smacznego!
K.





8 komentarzy:

  1. Wygląda tak apetycznie, że żałuję, że mnie takiego nie zrobiłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale cudo!:)
    szkoda, że wcześniej nie trafiłam na taki przepis, bo całe weekend coś za mną chodziło, a nie wiedziałam co:) a drożdże sobie przeleżały;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pachnie :) Już mi się chcę chrupnąć.

    OdpowiedzUsuń
  4. ale super wygląda to ciasto. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne! Uwielbiam takie cynamonowe wypieki, a ten prezentuje się wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyszło super, dodałam przetarte jabłka

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :*