wtorek, 24 lipca 2012

Kurczak Tikka Masala

Kuchnia indyjska jest bardzo aromatyczna i bardzo smaczna. Kurczaka Tikka Masala robi się bardzo prosto, bardzo szybko ( trzeba tylko trochę pomarynować mięso ) i z ogólnodostępnych składników. Inspirowałam się przepisem ze strony: [klik], jednak zmieniłam proporcje pod mojego M., który lubi jak jest dużo sosu ;).


Niestety nie mam zdjęć gotowej, podanej potrawy, ponieważ było to danie, które zostawiłam swojej Połówce i jego koledze, gdy miałam wychodne ;). Sami sobie nakładali :).

Przygotowanie: <30 minut
Marynowanie: najlepiej całą noc.





Składniki:

- podwójna pierś z kurczaka,
- kubek jogurtu naturalnego,
- 500 g passaty pomidorowej,
- kubek śmietany 18%,
- papryczka chilli,
- 3 ząbki czosnku,
- łyżka masła.
Przyprawy:
- 2 łyżki startego, świeżego imbiru,
- 4 łyżeczki kuminu,
- 1 łyżeczka cynamonu,
- 2 łyżeczki papryki ostrej/chilli,
- 2 łyżeczki papryki słodkiej,
- 3 łyżeczki pieprzu,
- garść świeżej kolendry,
- sól do smaku.

Wykonanie:


  1. Kurczaka myjemy, oczyszczamy i kroimy w sporą kostkę/kawałki. 
  2. Przygotowujemy marynatę: jogurt łączymy z łyżką imbiru, dwoma łyżeczkami kuminu, łyżeczką cynamonu, dwoma łyżeczkami ostrej papryki, dwoma łyżeczkami pieprzu i odrobiną soli.
  3. Mieszamy kurczaka z marynatą i odstawiamy do lodówki na noc.
  4. Następnego dnia najlepiej zgrillować mięsko. Ja, jeszcze wtedy nie posiadałam grilla elektrycznego, więc usmażyłam kurczaka z każdej strony na suchej patelni.
  5. Na innej patelni przygotowujemy sos pomidorowy. Rozpuszczamy masło i podsmażamy pokrojony w kosteczkę czosnek razem z pokrojoną w plasterki papryczką chilli. Następnie resztę przypraw, czyli: łyżkę startego imbiru, 2 łyżeczki kuminu, 2 łyżeczki słodkiej papryki, łyżeczkę pieprzu i odrobinę soli.
  6. Dodajemy passatę i podsmażamy na małym ogniu około 10 minut.
  7. Następnie dodajemy śmietanę, mieszamy i podsmażamy kolejne 10 minut.
  8. Dodajemy kurczaka, mieszamy i gotowe!
  9. Podajemy z ryżem - najlepiej jaśminowym :)








Smacznego :)
K.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze :*