środa, 21 listopada 2012

Piernik litewski

Jakoś mnie naszło na pieczenia pierników. Ten przepis pochodzi z niezawodnych MW. Jest genialny, prosty, świetnie wychodzi i nadaje się bardzo długo do jedzenia.
Polecam wszystkim piernikożercom :)



Przygotowanie: ok. 30 minut + pieczenie 50 minut



Składniki:


- 250 g dowolnych bakalii ( ja użyłam migdały, orzechy laskowe, żurawinę, daktyle i imbir kandyzowany),
- łyżka mąki,

- 250 g miodu,
- 150 g masła,

- 3 jajka ( w temperaturze pokojowej ),
- 0,5 szklanki cukru,

- 500 g mąki pszennej,
- 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej,
- 2 łyżki przyprawy do piernika,
- łyżka kakao,

- szklanka jogurtu greckiego ( w temperaturze pokojowej ).

Wykonanie:


  1. Bakalie mieszamy z łyżką mąki.
  2. Miód podgrzewamy z masłem do rozpuszczenia. Chłodzimy.
  3. Jajka ubijamy ( całe ) z cukrem.
  4. Mąkę mieszamy z sodą, przyprawą do piernika i kakao.
  5. Piekarnik nastawiamy na 180 stopni.
  6. Do jajek z cukrem dodajemy przestudzony miód z masłem i mieszamy łyżką.
  7. Dodajemy bakalie. Mieszamy.
  8. Stopniowo - po łyżce, dodajemy jogurt i mieszamy bardzo dokładnie za każdym razem.
  9. Następnie stopniowo dodajemy mąkę z sodą i przyprawami za każdym razem mieszając.
  10. Dwie keksówki wykładamy papierem do pieczenia i przelewamy ciasto.
  11. Pieczemy ok. 50 minut - do suchego patyczka.


Smacznego :)
K.


4 komentarze:

  1. Aj aż mi zapachniało takim cudnym piernikiem i chyba też w tym tygodniu upiekę :) Może na jutrzejsze urodziny :D??!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię, już myślę o podaniu takiego przepisu, w którym robi się ciasto nawet miesiąc przed pieczeniem ( tyle będzie dojrzewać). Na Boże Narodzenie będzie akurat:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Są w nim bakalie, czyli coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :*