czwartek, 15 listopada 2012

Chili con carne

Dobre, rozgrzewające danie. Idealne na lunch do pracy. Bardzo łatwe. Polecam.



Przygotowanie: ok. 1 godzina



Składniki:

- 2 małe cebule,
- 2 duże ząbki czosnku,
- 2 łyżki oleju z pestek winogron,

- 500 g chudego mięsa mielonego wołowego,

- łyżeczka suszonych peperoncini,
- pół łyżeczki suszonych papryczek jalapeno,
- pół łyżeczki kuminu w ziarnach,
- łyżeczka nasion kolendry,

- 1 papryka zielona,

- 1,5 - 2 puszek pomidorów,

- puszka czerwonej fasoli,
- sól, pieprz do smaku.


Wykonanie:

  1. Cebulkę kroimy, czosnek obieramy i zgniatamy.
  2. W garnku rozgrzewamy olej z czosnkiem. Dorzucamy cebulkę. Podsmażamy.
  3. Mięso myjemy, osuszamy. Dodajemy do cebuli, mieszamy.
  4. Przyprawy ucieramy w moździerzu. Dodajemy do garnka. Mieszamy.
  5. Paprykę kroimy w kostkę. Dorzucamy do mięsa, mieszamy i podduszamy ok. 10 minut.
  6. Dodajemy pomidory z puszki, mieszamy i dusimy na malutkim ogniu około 30 - 45 minut.
  7. Garnek zdejmujemy z ognia. Dodajemy odsączoną fasolę. Mieszamy, doprawiamy.
  8. Podajemy z tortillą, ryżem lub komosą ryżową.
Smacznego :)
K.



7 komentarzy:

  1. Mmmm apetyczne! Akurat jestem mega głodna, a tu taki obiadek;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooooo u Ciebie też chilli con carne :-D

    OdpowiedzUsuń
  3. chilli con carne moge pożerać codziennie:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam chilli con carne :) Dawno nie robiłem, chyba czas nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja to lubie! Pikantne i niesamowicie smaczne danie :). Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. to musi być po prostu obłędne, uwielbiam wszystko co pikantne! zazdroszczę takiego dania bo u mnie ostatnio tłusto...na zimę się zanosi chyba:) Co do WC to gorąco zapraszam nawet dziś...nie musisz czekać aż będziesz blogerem pięcioletnim :) ja mam dopiero niecałe 2 latka! całuję

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :*