czwartek, 6 grudnia 2012

Czekoladowe pierniczki

Przepis niezawodne Dorotuś z MW. Pierniczki bardzo łatwo się robi i są ładniusie :)


Przygotowanie: ok. 15 - 20 minut, + odstanie w lodówce min. 2h + pieczenie: blaszka ok. 10 minut



Składniki:

- 3 1/3 mąki pszennej,
- 1/3 szklanki kakao,
- 2/3 szklanki cukru pudru,
- 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej,
- 3 łyżki przyprawy korzennej,
- szczypta soli,
- 180 g masła,
- 1 jajko,
- 3/4 szklanki miodu,
- 80 g czekolady gorzkiej.

Wykonanie:


  1. Czekoladę połamać. W garnuszku umieścić masło, miód i czekoladę, rozpuścić. Przestudzić.
  2. Suche składniki: mąkę, kakao, cukier puder, sodę, przyprawę, sól pomieszać.
  3. Do suchych składników wbić jajko, i składniki mokre. Zmiksować.
  4. Powstałą masę podzielić na dwie części. Uformować dwie kulki, zawinąć w folię spożywczą i schować do lodówki na ok. 2h lub dłużej.
  5. Po tym czasie wyjąć ciasto. Stolnicę oprószyć mąką, wyłożyć ciasto i rozwałkować.
  6. Piekarnik nagrzać na 180 stopni.
  7. Wycinać dowolne kształty.
  8. Piec na blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia ok. 10 min.
Smacznego :)
K.




11 komentarzy:

  1. Ja pierniczkowanie też mam już za sobą, chociaż boję się , że te które upiekłam do świąt nie doczekają. Z tego przepisu jeszcze pierniczków nie robiłam, wrzucam więc w zakładki:)

    pozdrawiam

    Malwina

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło nam poinformować, że w mikołajkowym prezencie wyróżniłyśmy Cię nagrodą Liebster Blog :)

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie niedługo zabieram się za pierniczki :) a czy są miękkie, czy twarde?

    OdpowiedzUsuń
  4. zapraszam do konkursu:http://abcmojejkuchni.blogspot.com/2012/12/swiateczna-zabawa-z-upominkami-lestello.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam te pierniczki rok temu, wyszły pyszne. W tym roku zrobiła z innego przepisu i też są pyszniutkie, przepis pojawi sie u mnie za kilka dni:-). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj!
    Nominowałam Ciebie i Twojego bloga do Liebster Blog!
    Zapraszam do siebie ---> http://madeinbieszczady.blogspot.com/2012/12/liebster-blog.html
    Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha! Póki co zabrałam się za piernik, ale następne będą pierniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierniczki na Święta zawsze mile widziane:)
    Wszystkiego dobrego na Święta i Nowy Rok !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :*